top of page
  • רויטל ארז

הפרוייקט שהפתיע...

נועה פנתה אליה לאחר שראתה פוסט שפרסמתי בקבוצת הפייסבוק בישוב שבו אני מתגוררת וסיפרה לי שהיא ובן זוגה עוברים בקרוב לדירה שרכשו בישוב וביקשה את עזרתי בעיצוב הדירה ללא שבירת קירות ושיפוץ מאסיבי.

בפגישה הראשונה עם נועה ובן זוגה נתן, כמו בכל פגישה ראשונה עם לקוחות חדשים, בררתי איתם מה חשוב להם שיהיה בביתם החדש, מה הם צריכים ועל מה הם חולמים וגם כיוונתי אותם בשאלות מנחות במקומות שראיתי שקצת יותר קשה להם.

כשעוברים מדירה קטנה ושכורה לדירה גדולה ובמיוחד שזוהי הדירה הראשונה שרוכשים, לא תמיד נדע אילו צרכים יעלו לנו עם הזמן (במיוחד כשיש תכנון עתידי להרחיב את המשפחה) או על מה לשים את הדגש.

אחת הבקשות שלהם הייתה להוסיף אי למטבח הקיים (מטבח בן 8 שנים במצב טוב שלא היה צורך להחליפו בחדש). היה חשוב לנתן נועה שיכולו לצפות בטלויזיה מהמטבח וביקשו שמקומות הישיבה יפנו לכיון הסלון (עם הגב למטבח), הסברתי להם שבצורה כזו לא ישאר להם מקום למשטח עבודה וכדאי למקם את מקומות הישיבה פנים אל פנים גם כדי לאפשר שיחה סביב השולחן. כשהעלתי בפניהם את השאלה מה הם רוצים לאחסן באי כדי לתכנן פתרונות אחסון מתאימים, היה להם קשה לענות על כך מכיון שהם לא מבשלים הרבה ועד היום הסתפקו במטבח הקטן שהיה להם בדירה השכורה.

מצויידים ברשימה שהכנתי להם עם כל מה שחשוב שיהיה במטבח במבחינת אחסון, הם יצאו לחקור את המטבח בדירה (שעדיין גרו בה בעלי הקודמים) וגילו שהמטבח עונה על רוב הצרכים, ואין צורך כמעט להוסיף כלום.

הצעתי להם להוסיף מגירות אחסון מאווררות לבצל ותפו"א, פרט שלעיתים קרובות נשכח בתכנוני מטבחים.

לאחר ברור כל הנתונים הנדרשים הצעתי להם כמה העמדות רהיטים אפשריות לחלל המרכזי שכולל את הסלון, פינת האוכל, פינה לפסנתר קטן והאי החדש במטבח.

זו שלפניכם היא העמדה שנבחרה פה אחד ושהכי מתאימה בהתחשב בחלל מרכזי קטן בעל מבנה בעייתי קיים.

העמדת הרהיטים בחלל

אי  מטבח

הדמייה של האי

במקביל לתכנון החלל, התחלתי לחקור את הסגנון העיצובי שנתן ונועה אוהבים ע"י תמונות להשראה ששיתפנו בווטסאפ ובפינטרסט, כפי שאני עושה בכל פרוייקט.

אחד הדברים הראשונים שהם אמרו לי הוא שהם מעוניינים בעיצוב רגוע ושהיא רוצה סלון צבעוני, אך מכיון שנתן די מאופק בטעמו ומעדיף צבעוניות רגועה, הוחלט על ספה בצבע נטרלי (לא שוב אפור, בבקשה, לא - נסיתי לשכנע אותם) והצבעוניות תגיע מהשטיח והכריות.

שלב תכנון הקונספט העיצובי הוא שלב מאד חשוב בתהליך הלבשת הבית ומשפיע על כל התוצאה הסופית וחשוב לי מאד לדייק אותו ולהתאים אותו לטעם האישי של הלקוחות. התוצאה של תכנון הקונספט העיצובי מתבטאת בלוחות השראה אותם אני מכינה ומציגה אותם לבחירת הלקוחות.

בפרוייקט הזה, קרה לי משהו שטרם קרה לי בעבר - לא הצלחתי לכוון לסגנון העיצובי של נועה ונתן. ידעתי שהכיוון הוא מודרני, אולי קצת רטרו, שילוב של עץ, צבעוניות רגועה של ירוקים אולי כחולים עדינים, אבל לא ממש הצלחתי לבנות לוח השראה שיספק אותי ושאוכל להציג להם אותם.

הסיבה לכך - שיעמם אותי, לא היה משהו שהצליח לרגש אותי, לא היה לי איזה פריט/צבע/כיוון שממנו תצא ההשראה.

בדר"כ הייתי נלחצת מכך, איך אצא ליום קניות בלי כיוון? בלי פלטת צבעים ידועה מראש? הרי אני כ"כ מסודרת ומתכננת הכל מראש.

הפעם, החלטתי לשחרר ונתתי לנסיון שלי להוביל, הכיוון והדרך יגיעו תוך כדי -

כמה צדקתי :)

בימי הקניות גילתי זוג מקסים, זורם, משחרר ובעיקר סומך עלי.

נתן שהיה הצד השמרן יותר בתחילת התהליך התגלה כהפתעה גדולה ואחת הרכישות הכי טובות הייתה בחירה שלו - שטיח ברבר מרוקאי, נעים ומפנק לסלון שישתלב נהדר עם מזנון הדניש שנרכש בשוק הפשפשים הניצב על גבי קיר הסלון הגדול שנצבע בגוון כחול טורקיזי מיוחד ( נתן שיחרר ונתן לנועה ולי "להשתולל" עם הצבעים על הקירות, לקיר חדר השינה נבחר צבע ירקרק עדין) יחד עם ספת השזלונג בצבע תכלת בהיר (לא אפור, יש!).

הנה כמה מהרכישות המובחרות שנעשו בימי הקניות המהנים שלנו:

בנתיים נועה ונתן עברו לביתם החדש, רוב הרהיטים כבר הגיעו, חלקם יגיעו בימים הקרובים (מחכה בקוצר רוח לשטיח היפיפיה שיאיר ויחמם את הסלון), נותרו כמה השלמות קטנות של סטיילינג סופי וכמעט סיימנו, בדיוק כפי שהבטחתי לנועה ונתן בתחילת התהליך, שלקראת החג הכל יהיה מוכן כדי שיכלו לארח את משפחותיהם בביתם החדש והיפה.

מאחלת להם חג שמח ושנה טובה, מלאת התחלות טובות והפתעות נעימות ממש כפי שהיה לי הפרוייקט הזה.

לאחר החגים אצלם את הדירה בשלמותה ואפרסם את התמונות המקצועיות.

ומה למדתי מהפרוייקט הזה - שלא תמיד חייבים לתכנן הכל, אפשר לתת לניסיון ולתחושת הבטן להוביל והדברים יתגבשו ויזרמו מעצמם, בדיוק כפי שזרמו בתהליך הזה.

חג שמח ושנה טובה!!!

וכאן ניתן לראות כיצד נראה הבית של נועה ונתן בסיום התהליך.

bottom of page