top of page
  • תמונת הסופר/תרויטל ארז

מה צריך לדעת כשמתכננים קיר טלויזיה?

עודכן: 27 בדצמ׳ 2020

מה כבר צריך לדעת על קיר טלויזיה?

תולים את הטלוזיה על הקיר, מעמידים מזנון מתחתיה וזהו.

אז זהו שלא! יש עוד כמה דברים שכדאי לעשות קודם.

כדי שהקיר הכי חשוב בסלון/ חדר הטלויזיה שלכם יראה טוב וחווית הציפייה בסדרה האהובה עליכם תהייה איכותית, לא מספיקה רק טלויזיה 4k וספה מפנקת. יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון כאשר מתכננים את הקיר הזה, ואני לא מדברת על צבע או אלמנטים עיצוביים אחרים, אלא על הפרטים הטכנים והחשובים.


אז מהם הטיפים לתכנון נכון של קיר הטלויזיה?


  1. הכינו את התשתיות המתאימות אחד הדברים שאני ממש לא מסוגלת לראות, אלו החוטים המשתלשים על הקיר מהטלויזיה היוצרים כאוס ובלגן. גם פתרון של תעלה חיצונית, מבחינתי אינו מספק, רוצה לראות קיר נקי וחלק. הפתרון להסתרת הכבלים האלו הוא חציבת תעלה בקיר אשר דרכה תעבור כל התשתית של הטלויזיה: החיבור לממיר, החיבור לנק' הרשת, לקונסולת המשחקים וכל חיבור אחר שצריך להתחבר אליה. התעלה הזו נקראת תעלת קוברה על שם הצינור שדרכו משחילים את החוטים, אותו מכניסים לתוך התעלה. את הפתח העליון של התעלה חוצבים מאחורי הטלויזיה כך שתסתיר אותו. אני ממקמת אותו בגובה 120 ס"מ מהריצפה ואת פתחה התחתון של התעלה, אני ממליצה למקם בגובה של כ 30-40 ס"מ מהריצפה, סמוך לשקעי החשמל, וסמוך למכשירי המדיה השונים היושבים בתוך המזנון. חציבת התעלה בקיר ומיקום השקעים השונים צריכה להעשות ע"י חשמלאי מוסמך בלבד.

  • הגובה המומלץ לתליית טלוויזיה כאשר הצפייה היא בישיבה, הינו כ 80-90 ס"מ מהריצפה כאשר חלקה התחתון מתחיל בגובה זה. בחדר השינה כאשר הציפייה היא ממצב שכיבה, ממולץ לתלות את הטלוזייה בגובה 120-140 מהריצפה.


אותו הקיר לפני ואחרי. את החוטים השחורים החבאנו בתוך הקיר עיצוב" רויטל ארז

2. התאימו את מידות המזנון לצרכים שלכם ולפרופרציות של הקיר והטלויזיה.

הקדמה - האם צריך בכלל מזנון?

עד לפני מס' שנים בלבד, המזנון שימש אותנו לאחסון מכשירי המדייה השונים: מגבר, DVD, ממיר והאוספים השונים: דיסקים, סרטי DVD, אולי אפילו תקליטים (שחזרו כעת בגדול).

כיום עם התקדמות הטכנולוגיה, הטלויזיות החכמות והאפליקציות השונות של הסדרות והסרטים הרבים, כבר אין צורך ברוב מכשירי המדיה פרט אולי לממיר ממש קטן ולמקרן קול, ויתכן ונמצא עצמנו עם רהיט אחסון ריק המעלה אבק.


אז למה בכל זאת מזנון? מזנון נותן מענה להסתרת השקעים והכבלים ולהנחת מכשירי המדייה השונים וכמובן יכול לשמש לאחסון פריטים הנחוצים לנו בחלל המגורים שלנו כגון: ספרים, מפות לשולחן האוכל, משחקי קופסא וכו' וישמש כרהיט מעוצב.

ניתן לוותר על המזנון "ולהחביא" את כל מכשירי המדיה השונים בארון יעודי בחלל ולהתקין עינית מקשרת בין הטלוויזיה לממירים שבארון. ישום זה דורש הכנת תשתית מיוחדת שלא תמיד מתאפשרת אלא אם אנחנו בשיפוץ הכרוך בהרמת ריצוף וכו'. כנ"ל לגבי טלוויזיה על עמוד, כאשר כל הכבלים עוברים מהריצפה אל הטלויזיה דרך העמוד.


מכשיר הבאפר השחור נמצא בחלל הפתוח של המזנון ומלבדו, כל מכשירי המדיה השונים נמצאים בארון התקשורת הסמוך
מזנון כרהיט מעוצב בחלל עיצוב: רויטל ארז

אחרי כל ההקדמה הזו, אתייחס כעת למידות ולדברים שצריך לקחת בחשבון כאשר בוחרים במזנון:

  • אורך המזנון צריך להיות פרופרציונלי לגודל הטלויזיה. אני אוהבת שהמזנון ארוך ממנה לפחות ב50%, לכן חשוב לבדוק את מידות הטלוויזיה לפני שבוחרים במזנון.

  • ערכו רשימה של כל מכשירי המדייה השונים שתרצו לאחסן בתוך המזנון כולל המידות המדוייקות שלהם (רוחב, גובה ועומק). העומק המקובל של מזנונים הינו 40 ס"מ. מדובר במידות חיצוניות כאשר המידות הפנימיות הן לרוב כ36-38 ס"מ. מידות אלו יתאימו לרוב מכשירי המדייה כגון ממיר, ראוטר וכו'. יש לקחת בחשבון את התוספת של חיבורי החשמל בצד האחורי של המכשירים שתופסים עוד כמה ס"מ. בבית שאני מעצבת בימים אלו, יש ללקוחות מגבר שעומקו 39 ס"מ ואם ניקח בחשבון את חיבורי החשמל מאחורה, אנחנו מגיעים לעומק של יותר מ40 ס"מ, לכן המזנון שאני מתכננת יהיה בעומק של 45 ס"מ.

  • תכננו את חזית המזנון על פי הצרכים שלכם. האם יהיו מגירות במזנון? דלתות? אולי חלק חלק מהמזנון יהיה פתוח עם מדפים? מגבר ורמקול סנטר לדוגמא, לא כדאי לסגור מאחורי דלתות, לכן במקרה כזה, נתכנן שחלקו האמצעי של המזנון יהיה עם מדפים פתוחים עליהם נניח את רמקול הסנטר.

  • את החלוקה הפנימית של המזנון, תכננו בהתאם לרוחב הפריטים שאתם מתכננים להכניס בתוכו, כאשר מכשירי המדייה יהיו ממוקמים קרוב לשקעי החשמל שעל הקיר (לרוב ממקמים אותם בקו אנכי מהטלויזיה).

  • גובה המזנונים לרוב הוא כ50-60 ס"מ. וודאו שגוף המזנון מסתיר את השקעים של הקיר, במיוחד במזנונים בעלי רגליים גבוהות.

  • אם חשקה נפשכם בסיפרייה המשלבת בתוכה טלוויזיה, תכננו אותה בראייה קדימה במידה ותרצו יום אחד להגדיל את הטלוויזיה שלכם (רוב הלקוחות שלי מהמין הזיכרי אמרו שירצו טלוויזיה גדולה יותר בעתיד).

סיפרייה מעוצבת המכילה טלוויזיה עיצוב: רויטל ארז

בסיפרייה הזו שתכננתי עבור לקוחותיי, נלקחו בחשבון כל מכשירי המדייה השונים והרבים של הלקוחות: הרמקולים הגבוהים, המגבר, הפטיפון ואוסף התקליטים הגדול.

לטלוויזיה השארתי פתח הגדול יותר ממיימדי הטלוויזיה הנוכחית, כדי שיוכל להכיל טלוויזיה גדולה יותר בעתיד (ואכן כעבור שנה התחדשו הלקוחות בטלויזיה גדולה יותר שנכנסת מצויין לפתח המיועד לה).


בשרטוט הבא תוכלו למצוא את המיקומים והגבהים עליהם המלצתי בפוסט.

מיקומים וגבהים ממולצים לקיר טלוויזיה

לסיכום: תכננו מראש את קיר הטלויזיה שלכם וקחו בחשבון את כל הפרמטרים שהזכרתי כאן,

כך תצרו לכם חווית צפייה נעימה ואיכותית.


כל התוכן המופיע בפוסט זה, נועד לספק מידע והמלצות כלליות ואינו תחליף להתייעצות עם איש מקצוע מוסמך לכך.


bottom of page