top of page
  • רויטל ארז

מחברת לתפארת

לפני כמה ימים השתתפתי בסדנת סקראפבוקינג. לפני שאני מספרת מה זה בכלל סקראפבוקינג וכמה ולמה ואיך, אני חייבת הקדמה קצרה על הקשר שלי וליצירות, DIY או "עבודות מקרמה" למינהן: האמת היא, שאני פחות טובה בזה. עם הילדים אני עושה את המינימום הנדרש, גזירות והדבקות, והם יודעים שה"צייר" בבית זה אבא ולא אמא.

אז למרות זאת , החלטתי לצאת חוצץ ולהוכיח לעצמי שאני מסוגלת. אני מתנסה בעבודות DIY שונות, ואפילו כבר שיפצתי שרפרף משוק הפשפשים (יצא מקסים, אבל זה כבר לפעם אחרת).

לסקראפבוקינג נחשפתי לראשונה כאשר השתתפתי במשחק "הגמד והענק" שנערך בין נשות היישוב שבו אני מתגוררת (משחק נהדר לקבוצות נשים שונות, תורם מאד לגיבוש וזוהי הזדמנות לגלות פרץ של יצרתיות נפלאה).

שיחק מזלי והגמדה שלי הייתה אחת הנשים היותר יצרתיות ומוכשרות ביישוב וגם זו שניהלה את המשחק: גלי דורקמן. גלי המוכשרת היא בעלת הבלוג גליש העוסק ביצירה. תמצאו שם המון רעינות נפלאים ליצירה עם הילדים. בנוסף לכך, גלי מפעילה סדנאות וחוגי יצירה שונים לילדים ולמבוגרים.

אז מגלי קבלתי 2 מתנות נפלאות שהביאו אותי לסדנא המדוברת: מחברת ההשראה היפייפיה שלי שבה אני כותבת את כל הרעיונות שלי לעיצוב והדבר השני: אלבום מעוצב להפליא עם תמונות ילדיי, זאת הייתה הפתעה מדהימה שמאד רגישה אותי. שתי המתנות האלו עוצבו בשיטת הסקראפבוקינג.

מחברת הרעינות שלי. עיצוב: גלי דרוקמן

אז מה זה סקראפבוקינג: מושג שמגיע מעולם עיצוב האלבומים. סקראפ זה חתיכה, פיסה באנגלית והמשמעות היא עיצוב באמצעות פיסות רבות של חומרים בעיקר ניירות שמשולבים זה עם זה בטכניקות שונות . משתמשים בזה לעיצוב אלבומים, ברכות, מחברות,קופסאות ועוד.

אצל גלי נחשפתי לעולם חדש שלא ידעתי שקיים. הבסיס הוא כמובן הניירות שקיימים בכמה גדלים ומגיעים בחוברות בשלל הדוגמאות והצבעים. כחובבת גדולה של צבע, והדפסים, אני יכולה לדפדף בחוברות אלו שעות, ממש כמו שאני אוהבת לדפדף בקטלוגים של בדים וטפטים.

קיים מבחר עצום של ניירות צבעוניים עם דוגמאות והדפסים שונים בסגנונות מגוונים

המחברת - לפני

כל הרעיון הוא להתאים את החומרים השונים תוך שילוב נכון של צבעים שיתאים לקונספט הנבחר, ממש כמו בעיצוב הבית.

בתחילה בוחרים בדפים שאיתם כורכים את המחברת ולאחר מכן מתאימים אלמנטים קישוטיים נוספים כמו סרטים, כפתורים, תחרות, וושי טייפ והשמיים הם הגבול. (התרגום שלי להלבשת הבית: מלבישים את המחברת עם הדפים ומאבזרים עם אקססוריז).

אחרי התלבטויות רבות, אלו הניירות הנבחרים

אני כורכת

המון פיצ'פקס לקישוט

שימוש בפאנצ' ליצירת סרט תחרה

ולבסוף, זוהי התוצאה הסופית:

אז מה למדתי מהסדנא:

  1. סקראפבוקניג זה עולם שלם ומגוון, מלא ניירות, גדג'טים, פיצ'פאקס ושאר הממתקים

  2. זה עסק לא זול בכלל. אם אתם מתכוונים לעצב רק פריט אחד או שניים ולא יותר, כדאי אולי ללכת לאחת הסדנאות שמוצעות בשוק מאשר לקנות את כל הפריטים.

  3. !!!Yes, I can do it אומנם לא היה פשוט (החיתוכים וההדבקות לא תמיד יצאו לי ישרים) אבל אני מרוצה מהתוצאה.

הדרכות על איך עושים את זה ואיפה קונים מה, ניתן למצוא בבלוגים שונים העוסקים ביצירה.

תודה לגלי המדהימה על הסדנא, נהנתי מאד ובטוחה שאשתתף בעוד סדנאות בעתיד ואמשיך להוכיח לעצמי שאין דבר העומד בפני הרצון, גם אם בסוף לא תצא ממני בתיה עוזיאל.

אהבתם את המחברת שלי? שתפו אותי.

bottom of page