top of page
  • רויטל ארז

שבת במוזיאון

כל מי שיש לו ילדים קטנים מכיר את הדילמה השבועית: מה נעשה בשבת? איך נעסיק את הילדים? כאמא ל 3 בנים אנרגטיים, הדילמה הזו צצה ועולה מידי יום חמישי כשמתחילים לתכנן את הסופ"ש, במיוחד בשבתות גשומות כשהאפשרויות מצטמצמות למקומות סגורים בלבד. לכן שמחתי כשראיתי פרסום של מוזיאון העיצוב בחולון על פעילות לילדים המתקיימת בשבתות במוזיאון. השמחה הייתה כפולה שקראתי שמדובר בסיור בתערכותו של המעצב הספרדי חיימה חיון - "פנטסטיקו", תערוכה שרציתי ללכת ולראות בעצמי וטרם הזדמן לי. מיד התקשרתי למוזיאון והזמנתי 5 כרטיסים ל"סיור בלשי עיצוב" (25 ש' לאדם) כך שלשבת הייתי מסודרת: גם פעילות לילדים ,גם הזדמנות לחשוף אותם לעולם האומנות והעיצוב וגם פעילות שהגדולים אוהבים (התברכתי בבן זוג חובב אומנות ויצירה) - שבת קולטורה לכל המשפחה.

הסיור התחיל ב 11:00 בדיוק (ממולץ להזמין כרטיסים מראש). ליוותה אותנו מדריכה מקסימה בשם ליטל שהסבירה וסיפרה לילדים על המוזיאון ועל התערוכה והייתה סבלנית ונעימה לאורך כל הפעילות.

המבנה של המוזיאון עטוף כולו ברצועות פלדה נרשימות, המחליפות גוונים בשל החלודה שנוצרה עם הזמן

כאמור, הסיור כולו נעשה סביב תערוכותו של המעצב התעשייתי הספרדי חיימה חיון - אחד המעצבים הנחשבים בעולם. הוא בונה ויוצר אומנות, פסלים וריהוט מחומרים שונים כמו חרסינה, עץ, זכוכית, פלסטיק ומשלב הומור והרבה פנטזיה בעבודותיו והכל ברמת גימור גבוהה ביותר. לאחרונה החל גם לעסוק בעיצוב פנים לבתי מלון בעולם, מסעדות וחנויות נחשבות.

בלשי העיצוב בכניסה לתערוכה

מצוידים בחוברות הפעלה וכלי כתיבה שחולקו לכל ילד, התחלנו את הסיור באולם בו מוצג לוח שחמט ענק, עליו עומדים פסלי שחמט בגודל אדם, אותם יצר חיון מעץ וחרסינה וצבע אותם ידנית. את כלי השחמט יצר חיון בהזמנה מיוחדת במטרה להציבם בכיכר טפלגר בלונדון. ההרגשה היא, כאילו נכנסת לעולם הפנטזיה של עליסה בארץ הפלאות. הילדים היו מהופנטים להסברים ולמיצג המרשים.

הסיור ממשיך ועובר בין יצירותיו השונות של האומן והילדים נחשפים לעולם של פנטזיה ודימיון, שילוב של חומרים שונים, פרספקטיבות ומשחק של גדלים. כמו כן מוצגות מחברות הסקיצות שלו בהן ניתן לראות את התכנון המוקדם של עבודותיו.

התכנון

"התרנגול הירוק הוא בשבילי אובייקט חלומי משוגע! משהו שגורם לך לחלום כשאתה מסתכל עליו"

חיימה חיון

היצירה שסימנה את פריצת הדרך של חיון: בארוק דיגיטלי ים תיכוני

מסכות הציפורים. דור ההמשך מתרשם ומצלם

נקניקיית ענק - פרודיה על סמלי התרבות האמרקאית

ציפור התקווה המסתכלת אל האופק

את הסיור המרתק סיימנו בפעילות יצירה לילדים: מטריושקת הפתעה. הילדים קיבלו 3 מטריושקות קטנות והתבקשו לצייר עליהן וליצור בהשראת התערוכה, הילדים נרתמו למשימה ויצרו מטרושקות של בטמנים וגיבורי על שונים (נו, בנים) ואנחנו זכינו לעוד כמה רגעי שלווה.

זמן יצירה

לסיכום: הזמינו כרטיסים לכל המשפחה לשבת הקרובה, לא תצטערו על כך.

לפרטים נוספים על התערוכה ועל המוזיאון: http://www.dmh.org.il/heb/de

תגובות, חוויות מהמוזיאון יתקבלו כאן למטה בשמחה

.

bottom of page