top of page
  • רויטל ארז

אז למה לי שטיח עכשיו?

ראיון עם בעלת גלריה יחודית לשטיחים ולמה באמת כדאי ורצוי להכניס שטיח הבייתה

מזמן לא כתבתי כאן בבלוג מכל מיני סיבות (ותירוצים): פרוייקטים חדשים, חגים, חופשות ועוד ועוד... אבל כל התקופה הזו ידעתי שהפוסט הבא שלי חייב להיות על שטיחים. למה שטיחים?

כי חוץ מזה שאני מאד אוהבת שטיחים וחושבת שהם מאד נחוצים וחשובים להלבשת הבית (ותכף אפרט), זה בדיוק הזמן שאנחנו רוצים לחמם את הבית שלנו עם בואו של החורף ואין כמו טקסטיל כדי לעשות זאת. בדיוק לפני שנה כתבתי פוסט על כריות ועכשיו הגיע תורם של השטיחים.

בכל פרוייקט שאני מעצבת חשוב לי מאד להכניס לחלל שטיח מכמה סיבות:

  • שטיח תוחם, מגדיר את החלל שלנו ומחבר בין הרהיטים השונים שמונחים עליו במיוחד כשמדובר בחלל המרכזי בבית בו מורכזים בדר"כ כמה אזורים כמו פינת האוכל, המטבח והסלון, שטיח יבליט ויגדיר מצויין כל אזור בנפרד.

בדירה שהלבשתי ברחובות הגדרתי את שני האזורים העיקריים שבחלל המרכזי:

הסלון והכניסה, ב2 שטיחים שונים שמתאימים בסגנונם ובצבעוניות שלהם לכל אזור .

עיצוב: רויטל ארז, צילום: לימור הרצוג אהרוני

עיצוב: רויטל ארז, צילום: לימור הרצוג אהרוני

שטיח עגול שמגדיר ותוחם את פינת האוכל הקטנה והמקסימה הזו

http://worteplustaten.de/einfach-und-guenstig-wohnen

תראו כיצד השטיח בסלון הזה מקבץ את הרהיטים שעליו ביחד לתמונה שלמה

והרמונית (נסו לתאר את הסלון הזה ללא השטיח).

https://www.dotandpop.com.au/renovationdiy/2015/9/30/5-ways-to-brighten-up-your-space-with-kay-gibbons

מרגישים כמוני שחסר משהו בתמונה הזו? שטיח גדול ונעים יעטוף ויחבר בין

הרהיטים המפוזרים בחלל . (התמונה לקוחה מתוך קטלוג לפרקט ולכן לא פרשו שטיח).

הרקולס רצפות ופרקטים

  • שטיח מחמם את החלל - הכי ברור, ולדעתי כל חדר צריך שטיח או לפחות כל חדר שמיועד למגורים/שינה. שטיח נועד לכסות את הריצפה וליצור לנו משטח חמים ונעים ללכת/לשבת עליו אך חוץ מההגדרה הברורה הזו, שטיח יוצר חמימות ויזואלית בחלל וההבדל בין עם ובין בלי מאד משמעותי להרגשה שלנו באותו חלל.

הנה כאן, שטיח די סתמי, אך כמה חום והרגשה בייתית הוא מכניס לסלון הזה...

ובחדרי השינה כמובן וכל מילה מיותרת:

http://www.westelm.com/shop/design-lab/bedroom

אפשר גם לפרוש רק שטיחון קטן

http://www.planete-deco.fr/2015/10/04/style-scandinave-

בחדרי ילדים:

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אנדרס דנקברג

http://www.thebooandtheboy.com/2015/01/eclectic-kids-rooms_21.html

  • השטיח כפריט עיצובי בחלל

www.luluandgeorgia.com

להסבר הנקודה החשובה הזו, אפנה את הבמה ואתן אותה לשרון חורש הורביץ, בעלת גלריית מיקלולה לעיצוב הבית, איתה ערכתי ראיון בנושא שטיחים במיוחד לכתיבת

הפוסט הזה.

כמה מילים שרון ועל הגלריה המקסימה שלה: איך שנכנסים לגלריה הנמצאת במושב סלעית ומשקיפה על נוף מדהים ותוך כדי התשאות למראה המקום המעוצב והכ"כ מיוחד הזה, אי אפשר להתעלם מרעמת התלתלים הבלונדיים ומהחיוך הרחב של שרון. די מהר מגלים אישיות כובשת ומקסימה ובעיקר רואים את התשוקה והאהבה שלה לתחום הלבשת הבית ואיך שהיא אוספת בקפידה כל פריט ופריט למקום שהקימה במו ידיה.

בגלרייה תוכלו למצוא קולאז' מגוון של פריטים קלאסיים לצד מודרנים,פריטים שעוצבו במיוחד עבור הגלריה, לצד במה למעצבים ויוצרים נבחרים. פריטים מהארץ לצד פריטים שהובאו מהעולם. הרבה טקסטיל: כריות, כיסויי מיטה, ריהוט משלים לבית, אקססוריז ובמיחוד הרבה שטיחים מיוחדים.

מיקלולה - גלריית בוטיק לעיצוב והלבשת הבית

ראיון מעורר השראה על שטיחים

למה דווקא שטיחים?

אני חושבת שכשמדובר בעיצוב חלל בבית במיוחד בחלל המגורים, השטיח הוא הפריט

שממנו צריך להתחיל את העיצוב ולהתאים את שאר הפריטים בהרמוניה ובהתאמה לשטיח הנבחר, בין אם זה בצבעוניות הנבחרת, הסגנון והעמדת הרהיטים. גם הפריטים השונים שאני בוחרת לגלריה, מתחברים ומתאימים אחד לשני ולשטיחים שבגלריה.

מהם מקורות ההשראה שלך?

אין לי מקורות השראה מיוחדים, בוחרת את מה שאני אוהבת, בוחרת עפ"י האינטואיציה שלי. לא נכנסת כמעט לפינטרסט או מסתובבת בחנויות עיצוב. בוחרת את מה שמתאים לי. מאמינה בעיצוב יחודי, כזה שמחזיק לאורך השנים ולא מושפע מהטרנדים המתחלפים.

מהיכן את מביאה את השטיחים לגלריה?

השטיחים שבגלריה מגיעים ממדינות שונות בעולם: אירן, תורכיה, קווקז, מרוקו, בלגיה, סרביה, קרבאך וממדינות נוספות במערב ומזרח אירופה. אני נוהגת לבקר בתערוכות בעולם ולבחור את השטיחים שהכי אהבתי. יש לי בגלריה שטיחים חדשים, שטיחים בני מאה שנים ושטיחים שעברו חידוש והתאמה לתקופה הנוכחית, כאלו שכבר אי אפשר למצוא - one of a kind .שטיחים בעלי עבר והיסטוריה, עם סיפור ואופי וזה גם חלק מהמוטו שלי בעיצוב – לבחור את הפריטים המיוחדים שיתאימו במדויק לאנשים שרוכשים אותם.

אילו סוגי שטיחים ניתן למצוא אצלך בגלריה?

בגלריה ניתן למצוא מגוון גדול של שטיחים במגוון שיטות אריגה ,בצבעוניות עשירה ,בסגנונות שונים ובמידות לא סטנדרטיות, כאלו שלא ניתן למצוא במקומות אחרים בארץ וקיימים בודדים כדוגמתם בעולם. השטיחים עשויים מחומרים שונים: מצמר, כותנה או מסיבים סינתטיים.

ישנם שטיחים בני עשרות שנים שנארגו בעבודת יד, ונארגו בחוטים שנצבעו בצבעים מן הטבע – מצמחים, פרחים ומשורשים וכמו בטבע, הם יכולים להשתלב ולהתאים בגווניהם בעיצוב של כל צבעוניות בחלל.

לצד שטיחים יוקרתיים שחלקם אף הוצגו בתערוכות עיצוב בעולם ונרכשו לגלריה חשוב לי להציע מגוון פתרונות עיצוביים לקהל הלקוחות שלי, הן מבחינת הסגנון והן מבחינת המחירים כך שגם מי שיש לו תקציב נמוך יחסית יוכל לרכוש שטיח יפה להלבשת ביתו.

שטיחים מיוחדים שאפשר למצוא רק במיקלולה

שטיח כותנה לחדר ילדים שנרכש במיקלולה

עיצוב: רויטל ארז, צילום: אנדרס דנקברג

כיצד מתאימים שטיח לחלל המעוצב שלנו?

לפני הכל, חשוב לדעת לאיזה חלל השטיח מיועד ומי הם האנשים שגרים בו.

אותו שיקול כדאי לקחת בחשבון גם כשבחורים בצבעוניות של השטיח-שטיח בהיר שמועד יותר לפורענות לעומת שטיח צבעוני עם דוגמא עשירה שמטשטשת כתמים יותר בקלות.

כששאלתי את שרון מה עם התאמת גודל השטיח לגודל החלל בעיקר שמדובר בסלון,

שרון העלתה גישה המנוגדת לגישתי שצריך להתאים את אורך השטיח לאורך הספה הראשית שבסלון.

"מבחינת התאמת גודל השטיח לגודל החלל , אין כללים והגדרות. סלון יכול להראות נפלא עם שטיח גדול שעליו עומד כל ריהוט הסלון, ויכול גם להראות נפלא עם שטיח קטן יותר שמונח במרכז הסלון ומהווה יצירת אומנות בפניה עצמה הריהוט מותאם מסביב לו." ( שיכנעה אותי).

איך את ממליצה לתחזק את השטיחים?

רוב השטיחים ניתנים לשאיבה ע"י שואב אבק ביתי. שטיחים העשויים בעבודת יד, צריכים לעבור ניקוי יבש במקום המתמחה בניקוי שטיחים כאלו ויודע כיצד לנקות אותם מבלי שיגרם נזק לשטיח.

הגישה החד משמעית של שרון היא שעיצוב החלל מתחיל בבחירת השטיח.

"העמדת הריהוט בחלל ובחירת פלטת הצבעים לריפודי הרהיטים, הכריות ולכל הטקסטיל צריכה להיעשות בהתאמה לשטיח הנבחר. נשמע הגיוני, לא? הרי למצוא שטיח שיאגד בתוכו את אופי החלל וגווניו בסוף תהליך העיצוב וההלבשה קשה הרבה יותר מאשר לבחור את השטיח תחילה ולהתאים אליו את קשת הפריטים, הגוונים, הטקסטורות".

אני רוצה להודות לשרון על הראיון שהעניקה לי. נהנתי מאד להתארח אצלה בגלריה (אני גרה ממש קרוב ולמזלי ולשמחתי אני מבקרת שם בכל פעם שאני מחפשת פריט מעניין לבתים שאני מלבישה) ובעיקר יצאתי מלאת השראה עד כדי כך שבדירה שאני מלבישה בימים אלו בפ"ת, החלטנו הלקוחות ואני שעיצוב החלל הציבורי יתחיל בשטיח וממנו תגזר פלטת הצבעים, כפי שניתן לראות בלוח ההשראה שבניתי עבורם:

לסיכום: שטיח הוא פריט Must והוא חלק בלתי נפרד מהלבשת הבית ממש כמו ספה, שולחנות וכו'. האם גם אתם חושבים כך? אשמח לקרוא את תגובותיכם כאן למטה.

bottom of page